Hoe kan je jouw medewerkers of klanten nog verrassen met het eindejaar? Waarmee verbaas je hen nog echt in een tijd waarin ze zo goed als ‘alles’ hebben? Hoe geef je een geschenk dat mensen verbindt met je organisatie?
Op basis van jarenlange ervaring en na een recente analyse van meer dan 100.000 bestellingen voor tientallen klanten, deel ik graag drie belangrijke trends.
Op basis van jarenlange ervaring en na een recente analyse van meer dan 100.000 bestellingen voor tientallen klanten, deel ik graag drie belangrijke trends.
1. Geschenk in lijn met bedrijfswaarden
Meer en meer bedrijven kiezen bewust voor een eindejaarscadeau dat in lijn ligt met hun waarden of cultuur. Zo gaat de keuze dit jaar vaak uit naar concepten die gelinkt zijn aan vitaliteit of gezondheid.
Als voorbeeld zie je hierboven de ‘Go Nuts Energy Serveer Set’. Het is een serveerset met een assortiment van bionoten. Hiermee kan je bij werknemers of klanten de nadruk leggen op het belang van gezonde tussendoortjes. Regelmatig noten eten zorgt immers voor extra energie, vermindert de kans op hart- en vaatziekten en heeft een positieve impact op ons brein. De set nodigt daarbij ook uit tot het maken van meer verbinding tussen mensen. Een dergelijk pakket - inclusief een notenassortiment - kan je online vinden vanaf € 35.
Als voorbeeld zie je hierboven de ‘Go Nuts Energy Serveer Set’. Het is een serveerset met een assortiment van bionoten. Hiermee kan je bij werknemers of klanten de nadruk leggen op het belang van gezonde tussendoortjes. Regelmatig noten eten zorgt immers voor extra energie, vermindert de kans op hart- en vaatziekten en heeft een positieve impact op ons brein. De set nodigt daarbij ook uit tot het maken van meer verbinding tussen mensen. Een dergelijk pakket - inclusief een notenassortiment - kan je online vinden vanaf € 35.
2. Keuze werkt altijd
Om verder in te zetten op diversiteit, kiezen meer en meer bedrijven voor een keuzeconcept waarbij de ontvanger zelf zijn geschenk kan kiezen. Er zijn immers heel wat culturele verschillen en steeds meer ontvangers willen naast het kiezen van een geschenk ook kunnen schenken aan een goed doel, een belevenis boeken of een persoonlijk online leertraject volgen.
Een andere manier om aan verschillende behoeften tegemoet te komen, is een kerstpakket. Een bedrijf dat een eindejaarspakket schenkt, wil impact op het gehele gezin. Hoe meer beleving ze via een cadeaupakket creëren, hoe meer dit bijdraagt aan hun employer brand. En een kerstpakket, een grote doos vol met verrassingen, is hier een dankbaar voorbeeld van. Want hoe groter de verrassingscomponent, hoe langer er over gesproken wordt. Dit is ook de reden waarom veel bedrijven afstappen van de klassieke cadeaucheque.
3. Meten is weten
Bedrijven die werken met een cadeaubon vragen steeds meer inzicht in welke mate medewerkers of klanten het ook verzilveren. Niet ingeruilde cadeaubonnen schenken ze dan bijvoorbeeld aan een goed doel. Ook een enquête hoe de ontvangers terugkijken op de geschenkervaring wint aan populariteit.
Wat u ook doet, het is belangrijk dat uw boodschap oprecht en doordacht is. Alleen zo maakt u echt verbinding met uw medewerkers of klanten in een wereld waarin gemakzucht en onverschilligheid dreigen te overheersen.
Nathalie Arteel
Leading Angel Arteel Group
Recognition Expert
Wat u ook doet, het is belangrijk dat uw boodschap oprecht en doordacht is. Alleen zo maakt u echt verbinding met uw medewerkers of klanten in een wereld waarin gemakzucht en onverschilligheid dreigen te overheersen.
Nathalie Arteel
Leading Angel Arteel Group
Recognition Expert